Tothom a compostar!

TOTHOM A COMPOSTAR!

Què és el compostatge?

Som la classe de sisè i us presentem el nostre reportatge sobre el compostatge.

El compostatge és una activitat que realitzem on dipositem restes de menjar i fulles seques per tal d’obtenir adob natural per a l’hort que tindrem a l’escola el proper curs.

El compostador

Com fem servir el compostador?

Perquè el procés de compostatge funcioni correctament, hem de remenar la matèria humida i la matèria seca amb una forca regularment. Després, mesurem la temperatura.

Com ens organitzem?

Cada dia, un grup de cinc nens i nenes de la classe s’encarreguen de baixar al pati a remenar amb la forca.

Un grup remenant al compostador

Qui ens ajuda?

El nostre conserge, el Miguel Ángel, és qui normalment ens ajuda a guardar totes les eines que fem servir.

De vegades, quan el grup està remenant l’interior del compostador, la nostra directora, la Maria, ens ajuda a remenar i a posar més restes de menjar dins del compostador

Entrevistes

Hem fet unes entrevistes a la nostra tutora, la Sílvia, a la Maria i al Miguel Ángel per saber què pensen de la nostra activitat.

Sílvia

– Creus que el compostador ens és realment útil?

– El compostador és un instrument molt eficaç, fàcil de fer servir i econòmic per a aconseguir adob natural. A més, és ecològic, ja que permet la possibilitat de reutilitzar els residus orgànics que generem al menjador de l’escola. Ho podrem aprofitar quan tinguem l’hort.

Miguel Ángel

Hem preguntat al Miguel Ángel què passa si s’agafa un fong i ens contesta que “si s’agafa un fong, aquest es menja el compost. Si no es posa un líquid especial, el fong se’l menja”.

Maria

– Què passarà si no s’acaba de fer el compost aquest any?

Si no es fa el compost en el que resta de curs, el curs vinent les persones responsables decidiran si continuen o no.

Què plantarem a l’hort?

Cada classe, de primer a sisè, posarà el que vulgui a l’hort.

– Creus que es farà el compost d’ara a fi de curs?

Ella ens contesta que “està convençuda de que es farà el compost”