ELS OFICIS – ELS MOSSOS D’ESQUADRA

Avui les nenes i nens de la classe dels gegants hem rebut una visita molt especial. Ens han vingut a explicar el seu ofici ELS MOSSOS D’ESQUADRA!

Portàvem tot l’any esperant-los. Teniem moltes ganes de conèixer aquest ofici més a fons.

Primer de tot els dos mossos s’han presentat ens han dit el seu nom: César i Javier però també hem descobert que quan es truquen per la ràdio no els fan servir els nom perquè es reconèixen pel  número de mosso que porten a la camisa.

Ens han ensenyat les eines que fan servir com ara la porra, els xiulet, la llibreta per les multes, l’arma, la munició…nosaltres que això només ho havíem vist a la tele ens hem quedat bocabadats.

Després ens han fet sortir al pati de l’escola on ens esperaven més sorpreses: el furgó policial i les armilles que fan servir.

Hem pogut pujar tots a la furgoneta i parlar per la radio, hem escoltat la sirena que només fan servir per emergències, hem pogut veure que, en un lateral, té el número per trucar-los (112)… En baixar, ens hem posat la seva armilla i hem comprovat que pesa molt i s’ha d’estar en molt bona forma per portar-la.

Per finalitzar ens han explicat totes les tasques que fan (que són moltes i molt variades) donat que no només detenen «els dolents»

Mireu tot el que hem après i què bé ens ho hem passat.